Το περιοδικό δρόμου "Σχεδία" πάει Θεσσαλονίκη

Το περιοδικό δρόμου "Σχεδία" πάει Θεσσαλονίκη
Θα φορούν κόκκινα γιλέκα και θα στέκονται σε συγκεκριμένες γωνιές της Θεσσαλονίκης κρατώντας περιοδικά. Από την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου και κάθε τελευταία Τετάρτη του μήνα, οι περαστικοί θα τους συναντούν και ελπίζουν να μην τους προσπερνούν. Είναι οι πωλητές του περιοδικού δρόμου "Σχεδία", άνθρωποι είτε άστεγοι είτε άνεργοι ή γενικά άτομα που παλεύουν για να επιβιώσουν.

Η "Σχεδία" πωλείται ήδη εδώ και έναν χρόνο στην Αθήνα, βοηθώντας σήμερα περίπου 160 άτομα, από 20 έως 70 ετών. Είναι ένα περιοδικό με τιμή πώλησης 3 ευρώ, από τα οποία ο πωλητής λαμβάνει άμεσα το 1,5 ευρώ. Το τιράζ φτάνει τα 18.000 τεύχη. Η πρώτη "Σχεδία" της Θεσσαλονίκης διαφοροποιείται προς το παρόν, ως προς τη θεματολογία (από εκείνη της Αθήνας) κατά τρεις σελίδες.

Σύμφωνα με τον Χρήστο Αλεφάντη, διευθυντή σύνταξης του περιοδικού και "ψυχή" του όλου εγχειρήματος, "το περιοδικό βοηθά τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη να εξασφαλίσουν ένα μίνιμουμ έσοδο την ημέρα μέσα από μια αξιοπρεπή διαδικασία".

"Είμαστε ανοιχτοί σε όποιον περάσει την πόρτα μας. Ήδη, στη Θεσσαλονίκη έχουν έρθει περίπου 10 άνθρωποι -ενώ αναμένονται κι άλλοι- ώστε την Τετάρτη να βγουν στους δρόμους για να πουλήσουν το περιοδικό" πρόσθεσε, στη διάρκεια Συνέντευξης Τύπου, όπου παρουσιάστηκε η "Σχεδία".

Πωλητές γίνονται όσοι το επιθυμούν, αρκεί να είναι άνω των 18 ετών και να υπογράψουν τον κανονισμό λειτουργίας.

"Είναι σημαντικό και σπουδαίο που αυτοί οι άνθρωποι έρχονται σε επαφή με τον κόσμο, μπορούν και βγαίνουν θα λέγαμε από την 'τρύπα του κοινωνικού αποκλεισμού' και επικοινωνούν" επεσήμανε η αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Καλυψώ Γούλα, αναφερόμενη στους άστεγους πωλητές και δήλωσε ότι ο δήμος Θεσσαλονίκης θα στηρίξει την προσπάθεια.

"Οι άστεγοι και η Μοκέτα του Παρισιού"

"Ενδιαφέρθηκα για τους άστεγους του Παρισιού λόγω του προηγούμενου βιβλίου (σ.σ. Ο Μικρός Έλληνας) μου και διαπίστωσα πως δεν μας χωρίζει τίποτα" ανέφερε ο συγγραφέας Βασίλης Αλεξάκης, που κλήθηκε στην εκδήλωση, προκειμένου να μεταφέρει την εμπειρία του και συγχρόνως για να εκφράσει την υποστήριξή του στο εγχείρημα.

"Αυτό που είδα είναι ότι οι άστεγοι ήταν άνθρωποι που έχασαν τη δουλειά τους, σιγά-σιγά την οικογένειά τους και τελικά το σπίτι τους. Τόσο απλά, βρέθηκαν στο δρόμο. Σε ένα Παρίσι, άγριο τη νύχτα. Γι' αυτό δε συναντάς σχεδόν ποτέ γυναίκα άστεγη" υπογράμμισε.

"Στο Παρίσι, λοιπόν, έχει δημιουργηθεί ένα καφενείο αστέγων. Λέγεται η Μοκέτα. Παρέχει λεξικά, νερό και εφημερίδες. Είναι ένας τρόπος για να μπορέσουν αυτοί οι άνθρωποι να βρεθούν μαζί με άλλους και να συνομιλήσουν" είπε ο κ. Αλεξάκης, για να συμπληρώσει: "Επειδή, σιγά-σιγά στον δρόμο, οι άνθρωποι χάνουν την ικανότητα να μιλούν. Ζουν απομονωμένοι, φοβούνται μην τους κλέψουν την κουβέρτα -γιατί αν τη χάσουν θα πεθάνουν από το κρύο- και καταλήγουν βουβοί".

"Αφού έγραψα το βιβλίο μου, μάλιστα, πήγα να τους το παρουσιάσω στο καφενείο, όπου μιλούσαμε μέχρι τη μια το πρωί και διαφωνούσαμε για τον Βίκτωρα Ουγκώ" είπε.

Οι περισσότεροι άστεγοι, όπως τους μελέτησε ο συγγραφέας, είναι άνθρωποι μορφωμένοι. Ο ίδιος έκανε μαζί τους ένα σεμινάριο δημιουργικής γραφής. Ένας άστεγος έγραψε τη φράση που εντυπώθηκε στη μνήμη του συγγραφέα: "Θα ήθελα να είχα ζήσει από λίγο πιο ψηλά"...

Ο κ. Αλεξάκης ολοκλήρωσε την παρέμβασή του αφηγούμενος το εξής περιστατικό: "Το καφενείο, όπως κάθε μέρα, στις 1.30πμ, έκλεισε. Βγήκα κι εγώ έξω με τον καφέ μου και κάθισα σε ένα πεζουλάκι, προσπαθώντας να σκεφτώ. Μια περαστική κυρία μού έριξε ένα 50λεπτο μες τον καφέ μου...".

"Το ποδόσφαιρο των αστέγων"

Πριν από το περιοδικό, η "Διογένης ΜΚΟ" ξεκίνησε με τη δημιουργία της Εθνικής Ποδοσφαιρικής Ομάδας Αστέγων, η οποία μάλιστα συμμετέχει κάθε χρόνο στο Παγκόσμιο Κύπελλο Αστέγων (Homeless World Cup).

Πρόκειται για την καμπάνια "Γκολ στη Φτώχεια", που υπάρχει από το 2006, με στόχο την ανάδειξη των προβλημάτων και την υποστήριξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων.

Η δράση αυτή επεκτείνεται και στη Θεσσαλονίκη, όπου αναμένεται να δημιουργηθεί μια ομάδα όπως αυτή των Αθηνών.

"Αν και έχω ασχοληθεί πολλά χρόνια επαγγελματικά με το ποδόσφαιρο, πάντοτε το έχω στο μυαλό μου σαν το παιχνίδι που έπαιζα από παιδί με τους φίλους μου και διασκεδάζαμε" είπε ο πρώην διεθνής ποδοσφαιριστής και βοηθός προπονητή του ΠΑΟΚ Γιώργος Γεωργιάδης (του Χαραλάμπους). Ο κ. Γεωργιάδης εξέφρασε την υποστήριξή του για το πρότζεκτ και υποσχέθηκε να συμβάλει στην προσπάθεια με όποιον τρόπο μπορεί.

Πρόκειται για έναν κορυφαίο ποδοσφαιρικό, μα πρωτίστως κοινωνικό θεσμό, που καθιερώθηκε με πρωτοβουλία του Διεθνούς Δικτύου Εφηµερίδων Δρόµου (International Network of Street Papers) και έχει, μεταξύ άλλων, την υποστήριξη της UEFA και του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών(ΟΗΕ). Περίπου 700 άνθρωποι-αθλητές, από ευπαθείς κοινωνικά ομάδες από όλο τον πλανήτη, συμπεριλαμβανομένου και της Ελλάδας, συναντιούνται σε μια πόλη για να στείλουν ένα κοινό μήνυμα: "Γκολ στη Φτώχεια"! Αυτό είναι και το σύνθημα της επίσημης διοργάνωσης "Kick Out Poverty".

Η "Σχεδία" είναι το μοναδικό ελληνικό περιοδικό δρόμου και μέλος του Διεθνούς Δικτύου Εφημερίδων Δρόμου (International Network of Street Papers-INSP), το οποίο απαριθμεί 122 περιοδικά δρόμου, σε 41 χώρες, με 14.000 άστεγους, άνεργους πωλητές και 6.000.000 διεθνώς αναγνώστες.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Σχετικά Videos

Powered by TUODY Software