clock Δευτέρα, 25 Σεπτεμβρίου 2017 | 5:36:10 πμ

Στον Άγιο Κοσμά και την Πειραϊκή το πετρέλαιο

ΑΘΗΝΑ 13/09/2017

Συναγερμός έχει σημάνει στο λιμενικό για την ρύπανση που έχει εξαπλωθεί σε όλο το παραλιακό μέτωπο στα νότια προάστια λόγω της πετρελαιοκηλίδας στον Σαρωνικό.

Την Τετάρτη ένα κομμάτι πετρελαιοκηλίδας, από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» , έφτασε στην θαλάσσια περιοχή του Αγίου Κοσμά, κινητοποιώντας τις λιμενικές αρχές, που περιπολούν συνεχώς με σκάφη όλο το παραλιακό μέτωπο στα νότια προάστια.

Τη μεταφορά τμημάτων της πετρελαιοκηλίδας, που έχει φτάσει και στην Πειραϊκή, βοηθούν οι άνεμοι.

Το μεσημέρι έγινε γνωστό ότι η πετρελαιοκηλίδα είχε φτάσει στη Γλυφάδα.

Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται και οι προσπάθειες των σκαφών αντιρρύπανσης, για την αντιμετώπιση κομματιών πετρελαιοκηλίδας.

Σύμφωνα με πληροφορίες περισσότερα από 60 άτομα ιδιωτικού συνεργείου επιχειρούν εντατικά από το πρωί στην παραλία του Παρασκευά στα Βοτσαλάκια, αλλά και στη θαλάσσια περιοχή μπροστά από τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων.

Στη μάχη της αντιρρύπανσης μπαίνει και το δεξαμενόπλοιο «Αktea osrv» της εταιρείας Τεχνικής Προστασίας Περιβάλλοντος ένα σκάφος με τεράστιες δυνατότητες απάντλησης πετρελαιοειδών.

Σύμφωνα με στελέχη των εταιρειών αντιρρύπανσης τα περιστατικά είναι όλα διαχειρίσιμα και αντιμετωπίζονται σε όλα τα σημεία, ενώ η όλη επιχείρηση αναμένεται να ολοκληρωθεί περίπου σε ένα μήνα.

Εκτιμάται ότι αναμένεται να συγκεντρωθούν περίπου 200 κυβικά αποβλήτων.

Για τυχόν κηλίδες που μπορεί να κινούνται κάτω από την επιφάνεια της θάλασσα και οι οποίες δεν μπορούν να γίνουν ορατές από αεροσκάφη του λιμενικού που εποπτεύουν τη περιοχή, στελέχη των εταιρειών που συμμετέχουν στην επιχείρηση, τονίζουν ότι θα αντιμετωπιστούν και αυτές.

Το πλοίο είναι βυθισμένο περίπου στα 30 μέτρα και τις επόμενες ώρες αναμένεται να αρχίσει η απάντληση των καυσίμων που έχει στις δεξαμενές του.





Δεν υπάρχουν εκτιμήσεις για έκταση και χρόνο αποκατάστασης

Νωρίτερα, ολοκληρώθηκε σύσκεψη στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τη ρύπανση που προκάλεσε σε Σαλαμίνα και Πειραιά η βύθιση του μικρού δεξαμενόπλοιου τα ξημερώματα της Κυριακής στη θαλάσσια περιοχή κοντά στην Ψυτάλλεια.

Ως μείζονος σημασίας βαρύ περιστατικό χαρακτήρισε τη ρύπανση ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας, Διονύσιος Χαράλαμπος Καλαματιανός.

Πρόσθεσε, ότι οι επιχειρήσεις στις ακτές είναι επαρκείς με τα πλέον σύγχρονα μέσα, ενώ επέστησε την προσοχή σε όλους τους εμπλεκόμενους να υπάρξει η δέουσα λειτουργία και αποτελεσματικότητα.

Σχετικά με το χρόνο που θα διαρκέσει η επιχείρηση απορρύπανσης, δήλωσε ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένη εκτίμηση, αλλά η εταιρεία καθαρισμού και όσοι άλλοι εμπλέκονται αναφέρουν περίπου σε ένα μήνα.

Για ένα από τα μεγαλύτερα περιστατικά ρύπανσης που έχουν προκληθεί στη θάλασσα τα τελευταία χρόνια, έκανε λόγο ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Γιώργος Γαβρίλης, ενώ σε δηλώσεις του τόνισε, ότι έως στιγμής δεν είναι εμφανείς οι λόγοι και τα αίτια της βύθισης του πλοίου, καθώς δεν έχει προκύψει πρόσκρουση και δεν υπήρχε έντονη θαλασσοταραχή.

http://admin.noz.gr/Uploads/kosmas%201309.jpg


Πλοιοκτήτρια εταιρεία: Θα καθαριστεί πλήρως η περιοχή

Τη λύπη της για την αδόκητη πρόκληση του ναυαγίου του δεξαμενόπλοιου «Αγ. Ζώνη ΙΙ» και την εξ αυτού ακόλουθη μόλυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος και της παράκτιας περιοχής της Σαλαμίνας εκφράζει σε ανακοίνωσή της η πλοιοκτήτρια εταιρεία «Αγία Ζώνη ναυτική εταιρεία».

«Δηλώνουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας στους κατοίκους, τους επιχειρηματίες της περιοχής και τις τοπικές αρχές. Από την πλευρά μας, αμέσως μετά την βύθιση του πλοίου, που είναι τεράστιο πλήγμα για εμάς, το προσωπικό και τις οικογένειές μας, δόθηκαν εντολές στην ιδιωτική εταιρεία που ανέλαβε το έργο της απορρύπανσης, να πράξει ό,τι είναι ανθρωπίνως και τεχνικώς δυνατό, ώστε να καθαριστεί πλήρως η πληγείσα περιοχή. Έχουμε τις διαβεβαιώσεις ότι αυτό θα γίνει», προστίθεται στην ανακοίνωση.

Η εταιρεία δηλώνει εξάλλου ότι η διαρροή καυσίμων από το πλοίο έχει σταματήσει και συνεχίζονται οι προσπάθειες άντλησης του φορτίου, που θα μεταφορτωθεί σε άλλο πλοίο το οποίο ναύλωσε η εταιρεία για το σκοπό αυτό, ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν υπάρχει καμία πιθανότητα μελλοντικής διαρροής.



Σχετικά Άρθρα

Σχετικά Videos