Eξόρκισαν με αγιασμό «αντιχριστιανικό» γλυπτό

Eξόρκισαν με αγιασμό «αντιχριστιανικό» γλυπτό
Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει το άγαλμα Phylax του Κωστή Γεωργίου που τοποθετήθηκε στην στην είσοδο του δήμου Παλαιού Φαλήρου. Ορισμένοι δημότες θεωρούν πως είναι αντιχριστιανικό και κάποιοι άλλοι το βανδάλισαν πτώντας του λευκή μπογιά.

Επίσης πραγματοποιήθηκε και πορεία διαμαρτυρίας από τους ενορίτες του Ιερού Ναού Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης του Παλαιού Φαλήρου.

Κρατώντας σημαίες, εικόνες και ψάλλοντας το απολυτίκιο του Αγίου Γεωργίου, την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, εφημέριος και ενορίτες έφτασαν στο σημείο όπου είναι τοποθετημένο το γλυπτό του Κωστή Γεωργίου και το ράντισαν με αγιασμό, καθώς έκριναν η μορφή του παραπέμπει σε δαίμονα.

Μάλιστα, ο εφημέριος του ναού κκ. Πατάπιος έστειλε επιστολή προς τον δήμαρχο Παλαιού Φαλήρου στην οποία επισημαίνει ότι το έργο θίγει τη χριστιανική πίστη και το χαρακτηρίζει «στρατιώτη του Σατανά», ζητώντας παράλληλα να κατεδαφιστεί. 

Ολόκληρη η επιστολή του εφημέριου:

Ως εφημέριος του Ιερού Ναού Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης Παλαιού Φαλήρου, σάς γράφω αυτήν την επιστολή, σχετικά με το άγαλμα «PHYLAX»  που τοποθετήθηκε στον δήμο Παλαιού Φαλήρου. Πρόκειται για ένα θέμα μείζονος σημασίας, που έχει απασχολήσει πολύ τη δημοσιότητα τις τελευταίες ημέρες, καθώς και το ποίμνιο του οποίου ηγούμαι.


Δεν θα αναφερθώ στην αισθητική του συγκεκριμένου έργου τέχνης, η οποία μπορεί να είναι και αμφιλεγόμενη. Θα αναφερθώ, όμως, στο πνεύμα που αποπνέει το συγκεκριμένο άγαλμα σε κάθε περαστικό που το αντικρύζει. Πρόκειται για ένα άγαλμα το οποίο θίγει το ορθόδοξο φρόνημα και προσβάλλει τη χριστιανική πίστη. 

Γνωρίζουμε όλοι ότι ένα άγαλμα τοποθετείται σε έναν δημόσιο χώρο προκειμένου να τιμήσει ένα πρόσωπο για την προσφορά του ή να εμπνεύσει ένα ιδεώδες στους πολίτες. Το συγκεκριμένο άγαλμα, κύριε Δήμαρχε, ποιο πρόσωπο τιμά για την προσφορά του; Αυτό που απεικονίζει είναι ένας δαίμονας, ανεξάρτητα από το παραπλανητικό όνομα «PHYLAX» (φύλακας, δηλαδή) που ο γλύπτης του έδωσε. 

Είναι ένας δαίμονας, στρατιώτης του σατανά, που όχι μόνο δεν πρέπει να τιμάται αλλά πρέπει να χλευάζεται και να περιφρονείται, ως πλάσμα βλάσφημο προς τον ίδιο τον Τριαδικό Θεό. Κι από την άλλη πλευρά, ποιο ιδεώδες προσπαθεί να εμπνεύσει στους πολίτες; Τον εγωισμό ή τον φθόνο που εμφωλεύει σε κάθε όργανο του σατανά;

Αναφέρατε σε συνέντευξή σας ότι  και στην αρχαιότητα οι κάτοικοι των ελληνικών πόλεων συνήθιζαν να στήνουν αγάλματα- φύλακες των πόλεών τους. 

Ξεχνάτε, όμως, ότι στην αρχαία Ελλάδα δεν ήταν γνωστός ο αληθινός Θεός. Από την έλευση του Ιησού Χριστού και μετά, ο αληθινός Θεός και οι δικοί Του στρατιώτες είναι αυτοί που πραγματικά μπορούν να προστατεύσουν μία πόλη. Και οι δικοί Του στρατιώτες σε καμία περίπτωση δεν είναι νυχτεριδόμορφα τέρατα, σαν αυτό που εσείς τοποθετήσατε στο Παλαιό Φάληρο. 

Αυτά τα τέρατα μόνο από σατανολάτρες αναγνωρίζονται, προσκυνούνται και λατρεύονται. Άλλωστε, κύριε Δήμαρχε, από πότε η ποιότητα και η έννοια ενός δημιουργήματος είναι συνάρτηση του χρονικού πλαισίου στο οποίο συνηθιζόταν να υπάρχει; Οτιδήποτε ανήκει στην αρχαιότητα είναι και αποδεκτό; Το μόνο κριτήριο ποιότητας που έχετε είναι η παλαιότητα; 

Αναφέρετε, ακόμη, το βιογραφικό του καλλιτέχνη που το δημιούργησε. Και  σάς ξαναρωτώ: το βιογραφικό ενός καλλιτέχνη είναι το εχέγγυο για την ποιότητα των δημιουργημάτων του; Το γεγονός ότι έχουν φιλοξενηθεί έργα του σε αξιόλογες εκθέσεις ανά τον κόσμο δεν αναιρεί το αντίχριστο μήνυμα που το έργο του «PHYLAX» φέρει. Άλλωστε, όπως κι εσείς θα έχετε παρατηρήσει, όλες οι αντιδράσεις γι΄ αυτό το έργο δεν σχετίζονται με την καλλιτεχνική του διάσταση αλλά με την πνευματική.

Δεν γνωρίζω πόσο κόστισε η δημιουργία και η τοποθέτηση αυτού του αγάλματος. Γνωρίζω, όμως, ότι το πνευματικό κόστος που αναλαμβάνετε απέναντι στον Θεό και τη συνείδηση του απλού πολίτη είναι μεγάλο. Η χώρα μας, είναι μια χώρα ελληνορθόδοξη, χριστοκεντρική. 

Τέτοια δημιουργήματα σε δημόσιους χώρους προκαλούν αντιδράσεις στους πολίτες, όπως, άλλωστε, θα έχετε πληροφορηθεί από έγκριτες ιστοσελίδες του διαδικτύου και του τύπου γενικότερα. Και οι αντιδράσεις από το λόγια φτάνουν στην πράξη. Όταν, λοιπόν, οι κάτοικοι έρχονται αντιμέτωποι με τον δήμαρχο στον οποίο εμπιστεύτηκαν την ψήφο τους στις εκλογές, αντιλαμβάνεστε ότι πέρα από το πνευματικό, επωμίζεστε κι ένα πολιτικό κόστος.

Κύριε Δήμαρχε, με την παρούσα επιστολή  κρούω τον κώδωνα του κινδύνου για εσάς και τους συνεργάτες σας οι οποίοι συνέβαλαν σε όλο αυτό το εγχείρημα. Η τοποθέτηση του «καλλιτεχνικού» αυτού έργου σας καθιστά συμμέτοχο στη βλασφημία και συνένοχο με τον σατανά. Κατεδαφίστε το. Και τότε θα έχετε στο πλευρό σας τον Τριαδικό Θεό αλλά και κάθε πολίτη με ορθόδοξη συνείδηση και πίστη. Και, πιστέψτε με, είμαστε πολλοί.


Τι λέει, όμως, ο ίδιος ο καλλιτέχνης για το γλυπτό αλλά και τις αντιδράσεις που προκαλεί;

«Η δουλειά μου αποφεύγει τους συμβολισμούς. Σαν γλύπτη, με ενδιαφέρει το έργο να έχει τη δική του υπόσταση» λέει στο CNN Greece o Κωστής Γεωργίου. Όπως εξήγησε ο ίδιος, προσπαθεί να μην δίνει στις μορφές του συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να προσεγγίζουν τα έργα του, όπως εκείνοι επιθυμούν.

«Είναι μια μορφή που φοντάρει πάνω σε έναν μπλε ουρανό» ανέφερε ο ίδιος, συμπληρώνοντας ότι προσπαθεί να δημιουργεί εικόνες ή έργα με σφραγίδες της δικής του λογικής.

Παρά την προβολή που έχει πάρει η κόντρα για το γλυπτό, ο ίδιος ο καλλιτέχνης μιλάει για αντιδράσεις μιας μειοψηφίας ανθρώπων με «μικρή σημασία».

Εξέφρασε, επίσης, τις αμφιβολίες του για το ότι έχουν συγκεντρωθεί περί τις 2.000 υπογραφές για την απομάκρυνση του PHYLAX.

«Ο καθένας από την πλευρά του προσπαθεί να αρπάξει κάτι» είπε χαρακτηριστικά, αφήνοντας αιχμές εναντίον της αντιπολίτευσης της δημοτικής αρχής.

Μάλιστα, ο κ. Γεωργίου εξέφρασε την πικρία του επειδή εκτός από τον ίδιο δέχτηκε «πυρά» και ο δωρητής του έργου, ο Θανάσης Μαρτίνος. «Ο δωρητής επλήγη. Οποιοσδήποτε άλλος χορηγός θα το σκεφτεί πολύ. Δεν στεναχωρήθηκα τόσο για εμένα αλλά για τον χορηγό. Φυσικά και από πλευράς μου ήταν τεσσάρων μηνών εργασία» δήλωσε ο ίδιος, που παράλληλα εξήγησε πως γνωρίζει ότι τα δημόσια έργα βάλλονται.

Σε ανακοίνωσή του, ο κ. Γεωργίου ξεκαθαρίζει με τον πλέον σαφή τρόπο, ότι το γλυπτό του δεν έχει καμία σχέση με σύμβολα του χριστιανισμού ή οποιασδήποτε άλλης θρησκείας. «Συνεπώς, κατόπιν των δηλώσεων του δημάρχου και εμού, ο PHYLAX δεν κρύβει συμβολισμούς και οποιεσδήποτε θρησκευτικού, χριστιανικού ή παραχριστιανικού περιεχομένου αναφορές, ούτε δημιουργήθηκε με σκοπό να προσβάλει καθ' οιονδήποτε τρόπο το χριστιανικό αίσθημα, η συνεχιζόμενη επίθεση κατά του έργου μόνο ύποπτους και υποβολιμαίους σκοπούς υποκρύπτει» αναφέρει ο καλλιτέχνης.

«Ο διάβολος μάλλον κατοικεί στις σκοτεινές ψυχές και τρέφεται στα λιβάδια των τοξικών υπάρξεων! Τον συναντάς στην κακία, το μίσος, την εμπάθεια, τον εγωισμό και την αλαζονεία, χαρακτηριστικά τα οποία νομίζω ότι τα απαντά κανείς στις πράξεις όλων εκείνων που έδρασαν αντιχριστιανικά στο όνομα του Χριστού, μέσω της βίας- λεκτικής και πρακτικής- που άσκησαν σε ένα άψυχο μεταλλικό γλυπτό. Πόσο αστείο και πόσο λυπηρό συνάμα!» λέει ο ίδιος, και συμπληρώνει: «Εύκολα μπορεί κάποιος να κάνει σχόλια επί παντός επιστητού.

Πώς όμως θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν όλοι αυτοί που με μεγάλη ευκολία καταδικάζουν αυτό που δεν γνωρίζουν; Τι κριτική άραγε θα ασκούσαν όλοι αυτοί -που με τόση ευκολία βανδάλισαν το έργο και εκστόμισαν υβριστικά σχόλια χωρίς να διαθέτουν εικαστική παιδεία- στους διευθυντές των μουσείων που με καλούν να εκθέσω τη δουλειά μου εντός και εκτός Ελλάδος; Πώς θα σχολίαζαν άραγε όλους εκείνους που μου ζητούν να εγκαταστήσω έργα μου σε δημόσιους χώρους στην Ελλάδα και κυρίως στο εξωτερικό;».

Όπως εξηγεί, ένα έργο τέχνης, είτε βρίσκεται σε ιδιωτικούς είτε σε δημόσιους χώρους, έχει σαν στόχο «να δημιουργήσει δονήσεις και ερωτηματικά» για να «αμφισβητήσει τη στατική ισορροπία και να καλέσει το θεατή να συμμετάσχει στο πεδίο της τέχνης και της επικοινωνίας, σε ένα επίπεδο ρεαλισμού». «Αυτός ήταν, αυτός είναι και αυτός θα είναι ο σκοπός της τέχνης. Διαφορετικά, αν το έργο στέκει στο πόστο του αδιάφορο και άνευ “φορτίων” θα είναι ένα “ξερό δένδρο” δίχως άντληση και εκτόπισμα» λέει ο κ. Γεωργίου.

Βάλλει δε, κατά της παιδείας στα σχολεία, κάνοντας λόγο για έλλειψη μόρφωσης που οδήγησε σε «ολέθρια και τοξικά αποτελέσματα». «Αυτή η οπισθοδρομική και σκοταδιστική αντίδραση που επιφυλάχθηκε στο γλυπτό PHYLAX δεν συναντήθηκε σε κανένα άλλο μέρος του πολιτισμένου κόσμου, όπου τοποθετήθηκαν γλυπτά μου σε δημόσιους χώρους. Ούτε τα παρομοίασε κανείς με σατανάδες, αγγέλους του διαβόλου και άλλες μεσαιωνικού τύπου απερίσκεπτες και σκοταδιστικές γραφικότητες» ανέφερε ο καλλιτέχνης.

Στο πλευρό του Κ. Γεωργίου τάσσεται και ο δήμαρχος του Παλαιού Φαλήρου, που μίλησε με κολακευτικά λόγια για το γλυπτό.

«Είναι ό,τι καλύτερο υπάρχει στο Παλαιό Φάληρο» δήλωσε στο CNN Greece o δήμαρχος Διονύσης Χατζηδάκης, τονίζοντας παράλληλα ότι όσοι θέλουν να το ερμηνεύσουν ως διάβολο κινούνται εκτός των ορίων της λογικής.

«Είμαστε στον 21ο αιώνα και όχι στον Μεσαίωνα. Η τέχνη ερμηνεύεται και εκλαμβάνεται ανάλογα με τις γνώσεις του καθενός» συμπλήρωσε ο ίδιος, υπενθυμίζοντας, παράλληλα, ότι και όταν κατασκευάστηκε ο Πύργος του Άιφελ στο Παρίσι πολλοί ήταν αυτοί που είχαν στραφεί εναντίον του έργου. «Και τώρα πληρώνουν για να τον δουν» συμπλήρωσε ο ίδιος.

«Για αυτό αντιλαμβάνομαι ότι κάθε άνθρωπος μπορεί να κρίνει τα πάντα αλλά η κρίση μιας μειοψηφίας ανθρώπων δεν μπορεί να ερμηνεύσει την τέχνη» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης.

Ο δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου εξήγησε, επίσης, ότι δεν έχουν φτάσει στα χέρια του οι υπογραφές που συλλέγονται για την απομάκρυνση του έργου από το σημείο. «Θα τις εξετάσω μια προς μια και θα απαντήσω» είπε ο ίδιος, αναφερόμενος στο ενδεχόμενο να του αποσταλεί μια τέτοια λίστα.

Πηγή: reader.gr, CNN Greece

Σχετικά Videos

Powered by TUODY Software