clock Δευτέρα, 20 Νοεμβρίου 2017 | 2:17:43 πμ

Τα social media βοηθούν στην εκμάθηση της επιστημονικής επιχειρηματολογίας

ΑΘΗΝΑ 13/09/2017

Σπουδαστές που συμμετείχαν σε πρόγραμμα επιστημονικής επιχειρηματολογία με την βοήθεια των κοινωνικών μέσων δικτύωσης είχαν καλύτερα αποτελέσματα από τους συμμαθητές τους, σύμφωνα με νέα μελέτη.
 
Η έρευνα διεξήχθη από ερευνητές του Πανεπιστημίου του Κάνσας των Ηνωμένων Πολιτειών
οι οποίοι σχεδίασαν ένα πρόγραμμα σπουδών για να προσελκύσουν περίπου 400 σπουδαστές της βιολογίας στην εκμάθηση επιστημονικής επιχειρηματολογίας, χρησιμοποιώντας τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης μαζί με τους καθηγητές και τους συμφοιτητές τους.
 
«Δεδομένου ότι ο ρόλος της εκπαίδευσης είναι να προετοιμάσει τους σπουδαστές για το πανεπιστήμιο με απώτερο στόχο να φτιάξουν καριέρα, η χρήση των κοινωνικών μέσων δικτύωσης αποτελεί ένα συστατικό της σχολικής εκπαίδευσης το οποίο θα πρέπει να διερευνηθεί» σημειώνουν οι ερευνητές στη μελέτη τους.
 
«Θα έλεγα ότι ένα από τα μεγαλύτερα ευρήματά μας ήταν ότι τα θέματα έπρεπε να είναι αυθεντικά και τα κοινωνικά μέσα έφεραν αλληλεπίδραση στην τάξη που διαφορετικά θα ήταν ανύπαρκτη εξαιτίας του χρόνου, της απόστασης και του χρονοδιαγράμματος» δήλωσε η Άμπερ Ρόουλαντ, μία εκ των συντακτών της έκθεσης.
 
Από την έρευνα βγήκε και ένα άλλο συμπέρασμα. Οι σπουδαστές που συμμετείχαν στη ομάδα βαθμολογήθηκαν καλύτερα από τους συνομήλικούς τους σε μεταγενέστερο τεστ σε τομείς όπως η ανταλλαγή επιστημονικών αξιώσεων, συζητήσεις επιστημονικών δεδομένων και επίδειξη γνώσεων των επιστημονικών φαινομένων. Ενισχύθηκε επίσης η αυτοπεποίθηση των σπουδαστών, οι οποίοι αναδείχθηκαν πιο σίγουροι από τους συνομηλίκους τους, καθώς κατείχαν τις γνώσεις και τις δεξιότητες στην ανάλυση και τεκμηρίωση των επιστημονικών θεωριών.
 
Με τη εξαγωγή αυτών των συμπερασμάτων
, πλέον «το έργο των κοινωνικών μέσων δικτύωσης έγινε ένα επαγγελματικό εργαλείο για τους εκπαιδευτικούς», λέει μια από τους συντάκτες της μελέτης, η Τζάνα Κρεγκ -Χερ, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο κέντρο Έρευνας και Μάθησης του Πανεπιστημίου του Κάνσας.


Σχετικά Videos