ΣΤΑΣΥ: Διεκδικεί έργο κατασκευής μετρό στο Ισραήλ

ΣΤΑΣΥ: Διεκδικεί έργο κατασκευής μετρό στο Ισραήλ
Ως ένα σημαντικό βήμα εξωστρέφειας χαιρετίστηκε το μνημόνιο συνεργασίας (Μ.ο.U. Pretender agreement) που υπέγραψε η ΣΤΑΣΥ για τη συμμετοχή της σε διεθνές κοινοπρακτικό σχήμα το οποίο θα διεκδικήσει τη χρηματοδότηση, την κατασκευή, τη λειτουργία και τη συντήρηση της νέας γραμμής σταθερής τροχιάς (ελαφρύ μετρό) στην πόλη της Ιερουσαλήμ.
 
Το μνημόνιο υπογράφηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας και όπως τόνισε λίγο νωρίτερα σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ Σταύρος Στεφόπουλος, με τη συμφωνία αυτή «ανοίγει ο δρόμος για τη συμμετοχή των ελληνικών δημόσιων επιχειρήσεων σε έργα του εξωτερικού».
 
«Είναι μια σημαντική μέρα για λόγους ουσίας αλλά και συμβολισμού» ανέφερε από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νικόλας Μαυραγάνης

«Η Ελλάδα της στασιμότητας και της μονοσήμαντης οικονομικής πολιτικής έπαψε να υπάρχει. Ξεκινάει μια φιλική επίθεση στους εταίρους της και αποκτά έναν νέο ρόλο που οδηγεί στην εξωστρέφεια την ελληνική οικονομία και την ελληνική κοινωνία και ιδιαίτερα, την κοινωνία της γνώσης. Η Ελλάδα κάνει ένα σημαντικό βήμα και η ΣΤΑΣΥ είναι μέρος αυτού του σχεδιασμού. Αυτή είναι η Ελλάδα του αύριο και όχι του μαύρου χθες» τόνισε.
 
Εκ μέρους του Χρήστου Σπίρτζη, η σύμβουλος του υπουργείου Πένυ Ντούτη υπενθύμισε την πρόσφατη επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών στο Ισραήλ, στόχος της οποίας ήταν η προώθηση των συμφερόντων των ελληνικών δημόσιων επιχειρήσεων, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Θωμόπουλος σημείωσε ότι τα μέλη της κοινοπραξίας, στην οποία η ΣΤΑΣΥ συμμετέχει ως experience provider, συγκροτούν μια πολύ καλή ομάδα. 

«Το θέμα είναι βάλουμε και το γκολ» τόνισε αναφερόμενος στον διαγωνισμό όπου το κοινοπρακτικό σχήμα θα βρει απέναντί του δυο με τρεις ισχυρούς ανταγωνιστές.
 
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ διευκρίνισε ότι η ελληνική εταιρία δεν έχει καμία οικονομική επιβάρυνση για τη συμμετοχή της στο σχήμα, ούτε καν απαιτήσεις εγγυητικής επιστολής, ενώ απαντώντας σε σχετική ερώτηση ανέφερε πως σε περίπτωση ευόδωσης της προσπάθειας στο διαγωνισμό θα πρέπει να εξευρεθεί τρόπος για να ενισχυθεί η ΣΤΑΣΥ με προσωπικό.
 
Οι εκπρόσωποι των δύο ξένων εταιριών που συμμετέχουν στο κοινοπρακτικό σχήμα, της ισραηλινής PANGEA και της αμερικανικής IDT Telecom, αναφέρθηκαν στους λόγους για τους οποίους επέλεξαν τη συνεργασία με τη ΣΤΑΣΥ. 

«Η ΣΤΑΣΥ είναι μια εταιρία που διαχειρίζεται πέντε γραμμές. Μείναμε κατάπληκτοι από το έργο και θέλουμε να μεταφέρουμε αυτήν την εμπειρία στο Ισραήλ. Η επιλογή να συνεργαστούμε ήταν η καλύτερη, καθώς μας συνδέει και η κοινή κουλτούρα. Προσδοκούμε και σε άλλα έργα» ανέφερε ο εκπρόσωπος της PANGEA Κάφι Κάμινερ, ενώ ο εκπρόσωπος της IDT Όχαντ Γκολντ τόνισε από την πλευρά του ότι στον κατάλογο με τις υποψήφιες προς συνεργασία εταιρίες που είχε συντάξει η IDT, η ΣΤΑΣΥ βρισκόταν στην κορυφή του καταλόγου σε όλες τις φάσεις της διαδικασίας της επιλογής.
 
Στο κοινοπρακτικό σχήμα συμμετέχει και η κινεζική China Railway Engineering Group Co. Σε περίπτωση που αναλάβει το έργο η κοινοπραξία, η ΣΤΑΣΥ θα αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου για μια περίοδο 15 έως 20 χρόνων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχετικά Videos

Powered by TUODY Software