Η Black Week "έφαγε" την "Black Friday": Αγορές, χωρίς ουρές και πανδαιμόνιο

Η Black Week "έφαγε" την "Black Friday": Αγορές, χωρίς ουρές και πανδαιμόνιο

"Black Friday" σήμερα, αλλά σε αντίθεση με τις προηγούμενες χρονιές, φέτος τα καταστήματα άνοιξαν χωρίς τις γνωστές ουρές των καταναλωτών.

Ακόμα και στα μεγάλα καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας οι πολίτες έσπευσαν για αγορές χωρίς ωστόσο ακραίες αντιδράσεις όπως στο παρελθόν.

Ο κύριος λόγος έχει να κάνει με ότι οι προσφορές "ανοίχθηκαν" σε διάστημα μίας εβδομάδας αλλά και τη σημαντική άνοδο των αγορών μέσω του διαδικτύου.

Οι υπεύθυνοι των καταστημάτων μιλούν για black week με εκπτώσεις ως και 60% σε τηλεοράσεις και smartpnones. Παιχνιδομηχανές, κινητά, tablets και αξεσουάρ για υπολογιστές είναι στην πρώτη γραμμή των προτιμήσεων, ενώ πολλοί είναι οι καταναλωτές που αγοράζουν τηλεοράσεις και οθόνες υπολογιστών.

Φέτος στη μάχη του ανταγωνισμού έχουν μπει οι συνεταιρισμοί ηλεκτρικών συσκευών αλλά και τα μεμονωμένα καταστήματα που παρέχουν εκατοντάδες προσφορές σε όλη την γκάμα των ειδών.

Στην μάχη έχουν ριχθεί και άλλες επιχειρήσεις καθώς εκπτώσεις πραγματοποιούν και αλυσίδες και καταστήματα ένδυσης, καλλυντικών, σούπερ μάρκετ, αεροπορικές εταιρείες κ.α.

 

Αυξημένο ενδιαφέρον

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Deloitte για τις προθέσεις των Ελλήνων καταναλωτών ενόψει της εορταστικής περιόδου, 10% των συμμετεχόντων (ποσοστό που εμφανίστηκε πέρυσι για πρώτη φορά), δηλώνει πως θα προβεί σε χριστουγεννιάτικες αγορές και δώρα στα τέλη Νοεμβρίου, και ειδικότερα, στην Black Friday.

Σύμφωνα με πρόσφατη διεθνή έρευνα για την ανταπόκριση των καταναλωτών στο θεσμό, 1 στους 3 Έλληνες καταναλωτές σκοπεύει να ψωνίσει στοχευμένα στη φετινή Black Friday, δαπανώντας μάλιστα ποσό που ξεπερνά τα 200 ευρώ.

Σύμφωνα, πάντως, με έρευνα του ηλεκτρονικού marketplace Picodi ανάμεσα σε καταναλωτές που πραγματοποιούν αγορές μέσω Διαδικτύου, η Black Friday αντιμετωπίζεται ως μια πράγματι καλή ευκαιρία για έξυπνες αγορές.

Το 36% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα επωφεληθεί από τις εκπτώσεις που προσφέρονται κατά τη διάρκεια της Black Friday, ενώ το 77% εξοικονομεί χρήματα ειδικά για τα ψώνια της ημέρας.

Σύμφωνα με το Picodi, το 62% θα πραγματοποιήσει τις αγορές του αυθόρμητα.

Tο 37% θα αγοράσει 2-3 προϊόντα, ενώ το 32% ενδιαφέρεται να αποκτήσει 5 ή παραπάνω καινούργια προϊόντα. Φέτος, οι άνδρες θα ξοδέψουν περισσότερα χρήματα κατά μέσον όρο από ό,τι οι γυναίκες κατά τη διάρκεια των προσφορών – 244 ευρώ έναντι 205 ευρώ αντιστοίχως. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 71% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι πέρυσι κατάφερε να βρει πραγματικές εκπτώσεις τη συγκεκριμένη μέρα.

Τι να προσέξουν οι καταναλωτές

Συμβουλές προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα εξαπάτησης δίνουν οι αρμόδιοι στους καταναλωτές. Να κάνουν έρευνα αγοράς για να μπορέσουν να συγκρίνουν τις τιμές στα είδη που έχουν επιλέξει και να είναι βέβαιοι ότι το όφελος από την προσφορά είναι πραγματικό, συστήνει η αναπληρώτρια Συνήγορος του Καταναλωτή και διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας, Αθηνά Κοντογιάννη, με αφορμή την υλοποίηση της προωθητικής δράσης «Black Friday».

Η κυρία Κοντογιάννη δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Τυχόν εξωφρενικές προσφορές των ημερών πρέπει να αντιμετωπίζονται με σύνεση και προγραμματισμό. Οι καταναλωτές, πριν ψωνίσουν, πρέπει να κάνουν έρευνα αγοράς, ήδη πριν ξεκινήσει η «Black Friday», ώστε να μπορέσουν να συγκρίνουν τις τιμές στα είδη που έχουν επιλέξει και να είναι βέβαιοι ότι το όφελος από την προσφορά είναι πραγματικό.

Η διαδικτυακή αναζήτηση μέσα από τις ιστοσελίδες των καταστημάτων είναι χρήσιμο εργαλείο και διευκολύνει τη σύγκριση και τον εντοπισμό της πραγματικής ευκαιρίας. Υπενθυμίζουμε στους καταναλωτές ότι οι πλασματικές προσφορές συνιστούν παραπλανητική εμπορική πρακτική και απαγορεύονται. Παραπλανητική πρακτική συνιστά, επίσης, η αναγραφή και παρουσίαση υψηλών ποσοστών προσφοράς, τα οποία, ενώ παρουσιάζονται ως γενικά ή ό,τι αφορούν ευρείες κατηγορίες ειδών στην πραγματικότητα, καλύπτουν ελάχιστα προϊόντα-"κράχτες"».

Ειδικότερα, «σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας για την Προστασία του Καταναλωτή κατά τις Προσφορές, τις Εκπτώσεις και τις Προωθητικές ενέργειες, πρέπει να αναγράφονται η αρχική και η μειωμένη τιμή των προϊόντων που πωλούνται σε προσφορά και, προαιρετικά, το ποσοστό της μείωσης. Κατά κανόνα, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών, των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα.

Προσοχή σε εκείνα τα ηλεκτρονικά καταστήματα, καθώς και στα προφίλ που πωλούν προϊόντα στα social media, χωρίς να αναφέρουν πλήρη στοιχεία της επιχείρησης., είτε εδρεύουν στην Ελλάδα είτε σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. Δεν είναι πάντοτε αξιόπιστα.Συμβουλεύουμε, επίσης, τους καταναλωτές να κρατούν όλα τα αποδεικτικά στοιχεία των συναλλαγών τους για να μπορέσουν να ασκήσουν τα δικαιώματά τους έναντι του προμηθευτή, αν παρουσιαστεί οποιοδήποτε πρόβλημα. Διευκρινίζουμε ότι, και κατά την περίοδο των προσφορών, τα δικαιώματα των καταναλωτών εξακολουθούν να ισχύουν στο ακέραιο».

Ξενόφερτη συνήθεια - Χώρα προέλευσης οι ΗΠΑ

Μπορεί στην Ελλάδα η Black Friday να μετράει μόλις τέσσερα χρόνια, όμως, αρχικά στις ΗΠΑ και στη συνέχεια σε πολλές χώρες του πλανήτη, η ημέρα των μεγάλων προσφορών «εορτάζεται» εδώ και δεκαετίες.

H Black Friday πραγματοποιείται πάντα Παρασκευή μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών και σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου ενόψει των Χριστουγέννων.

Γιατί όμως η συγκεκριμένα μέρα φέρει τον χαρακτηρισμό «black»;

Οι εκδοχές που κυκλοφορούν είναι πολλές, με πιο δημοφιλείς τις ακόλουθες: πρώτον, διότι είναι μία ημέρα που οι επιχειρήσεις από το «κόκκινο», δηλαδή από ζημιές έχουν κέρδη λόγων των υψηλών πωλήσεων.

Σύμφωνα με άλλη εκδοχή, όρος αυτός χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τροχονόμους στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ, προκειμένου να περιγράψουν τη φρικτή κίνηση που είχε στους δρόμους εκείνη την ημέρα λόγων των εκπτώσεων και της έναρξης της χριστουγεννιάτικης περιόδου.

Σχετικά Videos

Powered by TUODY Software