Τσουνάμι αλλαγών και πάλι στο εκπαιδευτικό σύστημα

Τσουνάμι αλλαγών και πάλι στο εκπαιδευτικό σύστημα
Τα πάνω κάτω αναμένονται να έρθουν για ακόμη μια φορά στο Γυμνάσιο και το Λύκειο καθώς στα σκαριά είναι εκ νέου δομικές αλλαγές που θα αφορούν από το περιεχόμενο των σπουδών έως τον τρόπο εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Χαρακτηριστικό των παλινωδιών, είναι η πρόταση-βόμβα που εισηγείται ο πρόεδρος της επιτροπής Εθνικού Διαλόγου και αφορά μεταξύ άλλων στην επαναφορά της τράπεζας θεμάτων για τις προαγωγικές εξετάσεις στο Λύκειο.

«Τα θέματα, αρχικά τουλάχιστον και ως μεταβατική φάση, θα ορίζονται από μία κεντρική επιτροπή εξετάσεων για όλη την Ελλάδα, για να διασφαλιστεί το αδιάβλητο των αποτελεσμάτων.

Στα επόμενα χρόνια θα είναι εφικτό να είναι διαφοροποιημένα για κάθε σχολείο ή περιφέρεια, με διασφάλιση φυσικά του αδιάβλητου και της στάθμισής τους. Αυτό θα γίνεται με χρήση κεντρικής τράπεζας θεμάτων και αλγορίθμου για την παραγωγή των διαγωνισμάτων.

Η τράπεζα θεμάτων θα εμπλουτίζεται διαρκώς με θέματα που θα κατατίθενται από όλους τους διδάσκοντες στην Ελλάδα και θα είναι υπό την παρακολούθηση της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων, με τη βοήθεια κατάλληλου λογισμικού (ταξινόμηση κατά θέμα, συγγραφέα, δυσκολία, λέξεις κλειδιά, έλεγχο μοναδικότητας, έλεγχο πνευματικών δικαιωμάτων κλπ)» εξειδικεύει για το θέμα ο κ. Λιάκος στην πρότασή του.

Ωστόσο, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του "'Εθνους", η επαναφορά της τράπεζας θεμάτων αναμένεται πάντως να προκαλέσει αντιδράσεις, δεδομένου ότι ο σχετικός θεσμός εφαρμόστηκε άπαξ προ ολίγων ετών επί υπουργίας Κ. Αρβανιτόπουλου και καταργήθηκε αφού είχε απαξιωθεί πλήρως από την εκπαιδευτική κοινότητα.

Κατά τα λοιπά, στο Λύκειο θα υπάρχουν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις. Οι εξετάσεις για το απολυτήριο θα παίζουν και το σημαντικότερο ρόλο για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ ενώ η ύλη για τις εξετάσεις της Β’ Λυκείου θα προέρχεται και από την πρώτη τάξη.

Σύμφωνα με την πρόταση του κ. Λιάκου, στη δεύτερη και τελευταία τάξη του λυκείου οι μαθητές με ενδοσχολικές εξετάσεις θα λαμβάνουν το Εθνικό Απολυτήριο και στη συνέχεια θα αποφασίζουν εάν θα συνεχίζουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με όρους που θα βάζουν τα ΑΕΙ.

Στο κείμενο με τίτλο «Υπόμνημα για την αναδιοργάνωση της μέσης εκπαίδευσης και την είσοδο στα ΑΕΙ-ΤΕΙ» ο κ. Λιάκος προτείνει τη θέσπιση Εθνικού Απολυτηρίου», βάσει του οποίου θα γίνεται η επιλογή των υποψηφίων φοιτητών στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας.

Για την απόκτησή του θα απαιτείται συγγραφή διπλωματικής εργασίας στην τελευταία τάξη του Λυκείου, συμμετοχή σε προγράμματα φυσικής αγωγής και σε προγράμματα Δημιουργικότητας, Εθελοντισμού και Κοινωνικής Προσφοράς.

Σχετικα με την εισαγωγή στην τροτοβάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα με την εισήγηση της επιτροπής, τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ θα προκηρύσσουν τις θέσεις για τους πρωτοετείς φοιτητές και στη συνέχεια θα είναι υποχρεωμένα για την επιλογή να στηρίζονται κατά 80% στο Εθνικό Απολυτήριο που απέκτησε κάθε υποψήφιος και κατά 20% σε προσόντα τα οποία θα καθορίζονται ανά τμήμα.

Ωστόσο, σε κάποια τμήματα, τα λεγόμενα υψηλής ζήτησης, όπως νομικές και ιατρικές ακόμη και το 99% της μοριοδότησης για την είσοδο θα προέρχεται από το περιεχόμενο του Εθνικού Απολυτηρίου.

Για όσους μαθητές δεν καταφέρουν να πάρουν το εθνικό απολυτήριο προβλέπεται ένα «πιστοποιητικό σπουδών» στο οποίο θα πιστοποιείται τι ακριβώς έχει επιτύχει ο μαθητής, θα αντιστοιχεί σε ορισμένο αριθμό Ακαδημαϊκών Πιστωτικών Μονάδων του ευρωπαϊκού συστήματος πιστοποίησης προσόντων.

Πηγή: Έθνος

Σχετικά Videos

Powered by TUODY Software