Πατρών-Πύργου: Προς ακύρωση (και πάλι) το πολύπαθο έργο

Πατρών-Πύργου: Προς ακύρωση (και πάλι) το πολύπαθο έργο

Γιοφύρι της Άρτας έχει αποδειχτεί ο νέος οδικός άξονας Πατρών-Πύργου που θα ικανοποιήσει το χρόνιο αίτημα των κατοίκων να αντικατασταθεί ο δρόμος που έχει στοιχίσει δεκάδες ζωές…

Σύμφωνα με τα όσα μετέδωσε ο τηλεοπτικός σταθμός ΣΚΑΙ, η νέα κυβέρνηση αποφάσισε να βάλει μπρος τις μπουλντόζες …ακυρώνοντας τους προηγούμενους διαγωνισμούς.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η εφημερίδα Καθημερινή, το υπουργείο Υποδομών σκέφτεται σοβαρά την ακύρωση των 8 διαγωνισμών για τον οδικό άξονα Πάτρας – Πύργου και των δύο διαγωνισμών για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).

Σύμφωνα με πηγές του περιβάλλοντος του νέου υπουργού Κώστα Καραμανλή, η ακύρωση μιας σειράς από διαγωνισμούς που έχουν τα τελευταία χρόνια προκηρυχθεί είναι προτιμότερη από τη συνέχισή τους.

Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο οδικός άξονας Πάτρας – Πύργου (75 χλμ. σε νέα χάραξη), ο οποίος ήταν αρχικά μέρος της παραχώρησης στην Ολυμπία Οδό και "κόπηκε" με την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης το 2013. Μάλιστα, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το δημοσίευμα: "Έκτοτε το έργο άρχισε να… φουσκώνει και να ξεφουσκώνει".

Η τότε ηγεσία του υπουργείου Υποδομών όρισε τον προϋπολογισμό του έργου στα 443 εκατ. ευρώ, 103 εκατ. ευρώ περισσότερα απ’ ότι είχε αρχικά υπολογιστεί. Εν συνεχεία, η επόμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών "ανέβασε" τον προϋπολογισμό στα 502 εκατ. ευρώ και το "έσπασε" σε οκτώ κομμάτια, προκειμένου να το διεκδικήσουν εταιρείες χαμηλότερης τάξης. Όλοι οι επιλεγέντες ως ανάδοχοι προσέφεραν εκπτώσεις άνω του 50% και έτσι ο προϋπολογισμός του έργου "έπεσε" στα 293 εκατ. ευρώ.

Η συνέχεια είναι γνωστή: οι δύο από τις τέσσερις συμβάσεις στις οποίες είχε μειοδοτήσει η Κοινοπραξία «Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών» του ομίλου Καλογρίτσα δόθηκαν τελικά στον πρώτο επιλαχόντα, ενώ η τύχη των άλλων δύο (Βάρδα – Κυλλήνη και Δουνέικα – Πύργος) κρίνεται από τις επιτροπές του υπουργείου Υποδομών στα τέλη του μήνα.

Ωστόσο, αν τελικά ακυρωθούν οι διαγωνισμοί το υπουργείο θα πρέπει να καταβάλει αποζημιώσεις στους αναδόχους, ενώ βάσει χρονοδιαγράμματος θα βγει από το ΕΣΠΑ.

Αυτό που δε χωρά αμφιβολία είναι πως η όποια ακύρωση θα φέρει και πάλι το έργο στην αρχή δίνοντας παράταση ζωής στην εθνική Πατρών-Πύργου, έναν δρόμο καρμανιόλα...

Με πληροφορίες από την Καθημερινή

Σχετικά Videos

Powered by TUODY Software