Τι δείχνει η εικονική αναπαράσταση της τραγωδίας στον Πόρο - Τα δυο σενάρια για τα αίτια

Τι δείχνει η εικονική αναπαράσταση της τραγωδίας στον Πόρο - Τα δυο σενάρια για τα αίτια

Απαντήσεις στα αίτια της τραγωδίας με τους τρεις νεκρούς, με την πτώση του ελικοπτέρου στον Πόρο, αναζητούν οι ειδικοί. 

Την ίδια ώρα, στο ρεπορτάζ του Δημήτρη Φρέσκου για το OPEN TV, υπήρξε εικονική αναπαράσταση του δυστυχήματος και φαίνεται ξεκάθαρα ο τρόπος με τον οποίο το ελικόπτερο άγγιξε τα καλώδια της ΔΕΗ και εν συνεχεία έπεσε στη θάλασσα.

Επίσης, καταγράφεται η άποψη ειδικών για τις πιθανές αιτίες του συμβάντος ενώ αποκαλύπτεται πως τουλάχιστον πέντε στα δέκα ελικοδρόμια που χρησιμοποιούνται από ειδικές εταιρείες για τη μεταφορά ιδιωτών δεν πληρούν τις προϋποθέσεις και δεν έχουν τις απαιτούμενες άδειες. 


Δείτε το σχετικό βίντεο:


Διαβάστε: Πτώση ελικοπτέρου: Μηχανική βλάβη δείχνουν τα πρώτα στοιχεία

Ο τρόπος με τον όποιο έγιναν όλα, τα ευρήματα και οι μαρτυρίες των ανθρώπων που έγιναν άθελα τους μάρτυρες της απίστευτης τραγωδίας θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην εξαγωγή συμπερασμάτων για τον τρόπο και τους λόγους της συντριβή. 

"Είναι πολύ νωρίς να σας πω οποιεσδήποτε εικασίες μπορεί να έχει κάποιος σε υποθετικό επίπεδο. Πρέπει να υπάρχουν αποδείξεις από τη διερευνητική διαδικασία ως οφείλουμε να κάνουμε σύμφωνα με τον νόμο και τα θεσμικά κείμενα", λέει στο Open TV ο Αντώνιος Αθανασίου, Πρόεδρος Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων.


Τα δυο σενάρια

Εν τω μεταξύ, δύο είναι τα σενάρια που εξετάζουν τα μέλη της επιτροπής διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων. Το πρώτο είναι αυτό της μηχανικής βλάβης. Δηλαδή να έκανε "κράτει" ο κινητήρας. Να μην μπορούσε να δώσει την απαραίτητη ισχύ για να απογειωθεί το ελικόπτερο.

Αυτός είναι ο λόγος που εξετάζονται με προσοχή οι μαρτυρίες που κάνουν λόγο για ύπαρξη καπνού αμέσως μετά την απογείωσή του και πριν την πρόσκρουση με τα καλώδια της ΔΕΗ.

Το δεύτερο σενάριο που εξετάζεται είναι αυτό του ανθρώπινου λάθους. Παρά το γεγονός ότι ο χειριστής ήταν πολύπειρος με χιλιάδες ώρες πτήσης δεν αποκλείεται σύμφωνα με τους ειδικούς να υπέπεσε στο λάθος.

Την ίδια ώρα αίσθηση προκαλεί το γεγονός πως από το 2018 είχε επισημανθεί ο κίνδυνος πρόκλησης δυστυχήματος από την ύπαρξη καλωδίων σε μεγάλο ύψος χωρίς ανακλαστήρες, δίπλα στο χώρο προσγείωσης ελικοπτέρων.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων ανέφερε ότι "υπάρχει ένα τέτοιο έγγραφο -και μπορώ να σας πω ότι έχει εκδοθεί τον 5ο του 2018- με θέμα «Σήμανση καλωδίων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας στην περιοχή του Πόρου». Το έγγραφο γράφει σε μια παράγραφό του: «τα εν λόγω καλώδια αποτελούν δυνητικά κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος στις πτήσεις ελικοπτέρων. Έχει παραλειφθεί από αυτούς. Από την έρευνα την οποία κάνω μέχρι τώρα στα αρχεία, δεν έχω βρει τέτοια απάντηση»".

Διαβάστε: Τραγωδία στον Πόρο: Αυτοσχέδιο και χωρίς άδεια το ελικοδρόμιο στο Γαλατά

Ο συντάκτης του εγγράφου που κοινοποιήθηκε πριν από 15 μήνες ηλεκτρονικά στις διευθύνσεις των ΑΔΜΗΕ, ΔΕΔΔΗΕ και το γραφείο του τότε υπουργού μεταφορών Χρήστου Σπίρζη είναι,ο πρώην επικεφαλής της επιτροπής Αθανάσιος Μπίνης.

"Πετάξαμε πάνω από την περιοχή και δυσκολεύτηκα πάρα πολύ να διακρίνω τα καλώδια αν έχεις και λίγο κόντρα τον ήλιο. Τα καλώδια είναι σε ύψος περίπου 50 m, είδα τον κίνδυνο και όταν γύρισα παρότι ο ρόλος της επιτροπής δεν είναι αυτός θεώρησα ότι δεν μπορείς να κλείνεις τα μάτια στον κίνδυνο", ανέφερε χαρακτηριστικά.

"Κάλεσα τον αρμόδιο υπάλληλο διεύθυνσης δικτύου μίλησα μαζί του το είπα ποιος είμαι και τι κάνω και συνέταξα ένα έγγραφο με φωτογραφίες και χάρτες και επεσήμανα ότι αποτελεί δυνητικά κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος. Μέσα σε παρένθεση μάλιστα έγγραφα (Πρόσκρουση ελικοπτέρου) και τους καλούσα να πάρουν τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και πρόληψης ,την τοποθέτηση δηλαδή ανακλαστήρων στα καλώδια", πρόσθεσε.

Αυτό που οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν είναι πως το 70% των χώρων που προσγειώνονται ελικόπτερα δεν έχουν ελεγχθεί ποτέ για την καταλληλότητα τους από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Σύμφωνα με την ΥΠΑ αποτελούταν μη αδειοδοτημένα πεδία προσγείωσης και σύμφωνα με το νόμο η χρήση τους επιτρέπεται αποκλειστικά σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης και όχι για δημόσιες μεταφορές.


Τι έλεγε ο πιλότος για τα καλώδια

Γνώστης των κινδύνων που έκρυβε το μη αδειοδοτημένο ελικοδρόμιο στον Γαλατά ήταν ο άτυχος πιλότος, Νίκος Καρυστινός.

"Το γνώριζε το σημείο και σε πολλές συζητήσεις μας έλεγε "αυτά τα καλώδια εκεί στον Πόρο με ανατριχιάζουν", δήλωσε ο γιος του στον Alpha.

"Και αυτά ήταν τα καλώδια που του κόστισαν τη ζωή", πρόσθεσε συγκλονισμένος ο γιος του Νίκου Καρυστινού.


Δείτε το σχετικό βίντεο:


Όπως είπε ο Γρηγόρης Καρυστινός "το ελικοδρόμιο είναι χωράφι, δεν υπάρχει τίποτα, δεν υπάρχει σήμανση και πόσες φορές μου έλεγε ότι είναι επικίνδυνο δεν τηρεί τίποτα από αυτά που θα έπρεπε να τηρούσε".

Σύμφωνα με τον ίδιο συνάδελφοι του πατέρα του που είδαν το διαθέσιμο υλικό από την πτώση του ελικοπτέρου το απόγευμα της Τρίτης είπαν στην οικογένεια "το ελικόπτερο έπεσε 300 μέτρα από το σημείο που απογειώθηκε. Σε αυτά τα μέτρα έπρεπε να πάρει ύψος 100 ποδών και από τα βίντεο που φάνηκε ότι δεν μπορούσε να πάρει ύψος".

Η μαρτυρία αυτή έρχεται να συμπληρώσει τις πρώτες πληροφορίες από την εν εξελίξει έρευνα της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων οι οποίες κάνουν λόγο για μηχανική βλάβη στο ελικόπτερο, το οποίο σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί μέχρι στιγμής, προσέκρουσε σε καλώδια της ΔΕΗ, ακολούθησε έκρηξη και μετά σημειώθηκε η συντριβή στη θάλασσα.

Powered by TUODY Software