Νέες αλλαγές στο νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο

Νέες αλλαγές στο νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο
Αύξηση κατά δύο των ωρών διδασκαλίας των καθηγητών ΑΕΙ και ΤΕΙ - από έξι σε οκτώ την εβδομάδα - εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο από τα τμήματά τους και η δυνατότητα σε δημοτικά, γυμνάσια η λύκεια να αυξήσουν - σε εξαιρετικές περιπτώσεις - τον αριθμό των μαθητών τους ανά τμήμα κατά 10%, είναι μερικές από τις βασικές αλλαγές στο νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο με βάση τις 51 τροπολογίες που κατατέθηκαν από το υπουργείο Παιδείας.
 
Επίσης, δίνεται η δυνατότητα όταν εφαρμοσθεί το νέο εξεταστικό σύστημα της «τράπεζας θεμάτων» από την οποία θα αντλείται στο μέλλον το 50% των θεμάτων να γίνεται η κλήρωση ανά σχολείο και όχι κεντρικά.
 
Επιπλέον, προβλέπεται η δυνατότητα για τους εκπαιδευτικούς των τεχνικών ειδικοτήτων που καταργήθηκαν, να διατεθούν για παροχή έργου στα Επαγγελματικά Λύκεια εντός της ίδιας διεύθυνσης στην οποία έχουν μεταταχθεί για το έτος 2013-14.

Τέλος προβλέπονται επιπλέον αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων στο Λύκειο.
 
Το νομοσχέδιο συζητείται στη Βουλή και αναμένεται να ψηφιστεί την, Τρίτη.

Το απόγευμα της Τρίτης η ΟΛΜΕ οργανώνει πανελλαδική συγκέντρωση και πορεία στο Σύνταγμα, ενώ σε συλλαλητήριο μπροστά από το κτίριο της Βουλής καλεί και ο ΣΥΡΙΖΑ.

"Στόχος η αναβάθμιση του λυκείου"

«Ο βασικός στόχος και ο κοινός τόπος όλων είναι η αναβάθμιση του λυκείου που θα βάλει τέλος σε μία αναχρονιστική, αναποτελεσματική αντίληψη και ταυτόχρονα θα δώσει το δικαίωμα ίσων ευκαιριών σε μαθητές και εκπαιδευτικούς».

Αυτό υπογράμμισε ο Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος υπεραμυνόμενος στη Βουλή των αλλαγών που εισάγει το νομοσχέδιο για το νέο λύκειο.

Παράλληλα, ο κ. Αρβανιτόπουλος επιτέθηκε σε συνδικαλιστές που αντιδρούν στις αλλαγές, λέγοντας χαρακτηριστικά:

«Πριν αλέκτωρ λαλήσει τρεις, πριν ανοίξουν τα σχολεία συνδικαλιστές σπεύδουν να ανακαλύψουν κενά. Τι αξιοπιστία έχει αυτή η καταγγελία;»

«Δεν νοείται κανένας σχεδιασμός χωρίς αξιολόγηση», τόνισε ο κ. Αρβανιτόπουλος, σημειώνοντας ότι μέχρι σήμερα, όπως γινόταν ήταν ευκαιριακή και αμφισβητήσιμη. Και πρόσθεσε:

«Ακούσαμε ότι είναι ένα συντηρητικό νομοσχέδιο. Αν πρόοδος είναι η κατάργηση της αξιολόγησης τότε ναι, είμαστε πράγματι συντηρητικοί. Αν πρόοδος είναι η κατάργηση των πρότυπων σχολείων, ναι τότε πράγματι είμαστε συντηρητικοί. Αν πρόοδος είναι η κατάργηση της αρχαίας γλώσσας και εμείς επιμένουμε ότι δεν είναι, τότε ναι, εμείς είμαστε συντηρητικοί. Αν είμαστε συντηρητικοί γιατί προσπαθούμε να διορθώσουμε τις στρεβλώσεις και τις αδιαφανείς διαδικασίες, τότε ναι είμαστε».

«Το νομοσχέδιο είναι απόσταγμα ενδελεχούς και σε βάθος διαδικασίας διαλόγου για μια μόνο βαθμίδα της εκπαίδευσης», επεσήμανε ο υπουργός Παιδείας και πρόσθεσε:

«Δεν σας προβληματίζει ότι αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα που ίσχυε δεν εξυπηρετεί μαθητές, οικογένεια κοινωνία; Οι μεταθέσεις, οι αποσπάσεις συνθέτουν ένα αδιαφανές σύστημα που εξυπηρετεί ενδεχομένως τους εκπαιδευτικούς, δεν εξυπηρετεί όμως μαθητές οικογένεια και κοινωνία».

Ο υπουργός Παιδείας, μίλησε ακόμα για αδιάβλητο πανελλαδικό εξεταστικό σύστημα, για την δημιουργία «αντικειμενικού σχολείου μιας ταχύτητας σε όλη την επικράτεια» αλλά και για «αναβάθμιση του ρόλου των εκπαιδευτικών» ενώ απέρριψε τους ισχυρισμούς για λύκεια που μετατρέπονται σε εξεταστικά κέντρα.

«Οι εξετάσεις δεν αυξάνονται. Τις ίδιες είχαμε, τις ίδιες έχουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Έμφαση έδωσε ο κ. Αρβανιτόπουλος στο επαγγελματικό λύκειο και στην αναμόρφωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, χαρακτηρίζοντας πολύ σημαντικό το θεσμό της μαθητείας, ενώ τόνισε ότι στόχος των αλλαγών είναι ένα λύκειο που θα κατοχυρώνει την ισονομία και την ισοτιμία μεταξύ των μαθητών.

«Το τελικό ζητούμενο είναι ένα δημοκρατικό ανθρώπινο εκπαιδευτικό σύστημα που θα διασφαλίζει την ποιότητα της γνώσης και θα δίνει στον πολίτη τις δυνατότητες να ανταπεξέλθουν στο στίβο της ζωής», κατέληξε ο υπουργός Παιδείας.

Σχετικά Videos

Powered by TUODY Software