Από τι προκαλείται η κολπική μαρμαρυγή

Από τι προκαλείται η κολπική μαρμαρυγή

Η κολπική μαρμαρυγή είναι η πιο συχνή αρρυθμία της καρδιάς παγκοσμίως και στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι υπάρχουν περίπου 100.000 άνθρωποι που έχουν την πάθηση.

Συνήθως δεν είναι απειλητική για τη ζωή, ωστόσο πρόκειται για μια σοβαρή πάθηση, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε όχι και τόσο ευχάριστες επιπλοκές. Είναι ικανή να δημιουργήσει θρόμβους στην καρδιά, οι οποίοι με τη σειρά τους μπορούν να φτάσουν μέσα από τις αρτηρίες σε άλλα όργανα και έτσι να μπλοκάρουν τη ροή του αίματος. 

Στην κολπική μαρμαρυγή, ο καρδιακός ρυθμός μπορεί να φτάσει ακόμα και πάνω από 140 παλμούς το λεπτό, ενώ ταυτόχρονα υπάρχει και η αίσθηση της αρρυθμίας, κάτι το οποίο σημαίνει πως κατά τη διάρκεια της κολπικής μαρμαρυγής, οι δύο άνω κοιλίες της καρδιάς χτυπούν ακανόνιστα και εκτός συγχρονισμού με τις δύο κάτω κοιλίες.

Αξίζει εδώ να σημειωθεί πως ο φυσιολογικός παλμός της καρδιάς ενός ανθρώπου είναι μεταξύ 60-100 παλμούς το λεπτό σε κατάσταση ηρεμίας. 

Από τι προκαλείται

1. Η ηλικία είναι ένας σημαντικός παράγοντας κινδύνου για την εμφάνιση κολπικής μαρμαρυγής. Όσο μεγαλύτερος είναι κάποιος, τόσο αυξημένος είναι ο κίνδυνος. 

2. Οι άνθρωποι που αντιπετωπίζουν προβλήματα καρδιάς (συγγενή καρδιοπάθεια, συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια, στεφανιαία νόσος, ιστορικό καρδιακής προσβολής) έχουν επίσης αυξημένο κίνδυνο για κολπική μαρμαρυγή.

3. Οι άνθρωποι με υπέρταση και άλλες χρόνιες παθήσεις όπως θυροειδής, υπνική άπνοια, χρόνια νεφρική νόσος, και μεταβολικό σύνδρομο ανήκουν εξίσου στις ευπαθείς ομάδες.

4. Η κατανάλωση αλκοόλ αποτελεί εξίσου ένα σημαντικό παράγοντα κινδύνου για την εμφάνιση κολπικής μαρμαρυγής, μιας και η υπερβολική κατανάλωση μπορεί να σας φέρει αντιμέτωπους με ένα ξαφνικό επισόδειο μεγαλύτερου κινδύνου.

5. Τέλος, το οικογενειακό ιστορικό παίζει και εδώ το ρόλο τους, καθώς ορισμένες οικογένειες εμφανίζουν πιο συχνά συμπτώματα, ενώ άλλες όχι.

Συμπτώματα

  • Ταχυπαλμίες- αρρυθμίες
  • Αδυναμία συγκέντρωσης
  • Ζάλη
  • Σύγχυση
  • Δύσπνοια
  • Πόνος στο στήθος
  • Γενικότερη αδυναμία οργανισμού

Πρόληψη

  • Ακολουθείστε ένα πρόγραμμα υγιεινής διατροφής
  • Ελέγξτε τα επίπεδα στρες του οργανισμού σας με τεχνικές χαλάρωσης, η θεραπεία, καθώς και τις εξάρσεις θυμού
  • Διατηρείστε ένα υγιές σωματικό βάρος
  • Αποφύγετε εντελώς καφείνη, αλκοόλ και περιορίστε το κάπνισμα
     
Powered by TUODY Software