Οι καλύτερες διατροφικές πηγές μαγνησίου

Οι καλύτερες διατροφικές πηγές μαγνησίου

Το μαγνήσιο είναι ένα στοιχείο ευρέως διαδεδομένο τόσο στον ενδοκυττάριο όσο και στον εξωκυττάριο χώρο.

Ως ενδοκυττάριο κατιόν συμμετέχει σε πολλαπλές κυτταρικές λειτουργίες όπως ομοιόσταση της ενέργειας, μεταβολισμό της γλυκόζης και μεταβολισμό πρωτεϊνών και ελεύθερων λιπαρών οξέων. Είναι φυσικός ανταγωνιστής των διαύλων ασβεστίου.

Ως εξωκυττάριο στοιχείο συμμετέχει σε πολυάριθμες χημικές αντιδράσεις όπως η σύνδεση ορμονών με τον υποδοχέα τους, η μεταφορά νευρικών σημάτων, η διαμεμβρανική μεταφορά ιόντων, η ρύθμιση τους συστήματος αδενυλικής κυκλάσης, η μυϊκή σύσπαση, η δραστηριότητα των νευρώνων, η ρύθμιση του αγγειοκινητικού τόνου, η ρύθμιση της καρδιακής ερεθισιμότητας και η σύνδεση του ασβεστίου με τους διαύλους του.

Σε περιπτώσεις ανεπάρκειας μαγνησίου αυξάνεται η αποβολή καλίου και ασβεστίου στα ούρα αλλά η εναπόθεση ασβεστίου στους μαλακούς ιστούς όπως νεφροί, αρτηρίες, σύνδεσμοι και εγκέφαλος.

ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΤΟ ΜΑΓΝΗΣΙΟ

Η σημαντικότερες διαιτητικές πηγές μαγνησίου είναι τα λαχανικά και ιδιαίτερα τα πράσινα φυλλώδη, οι ξηροί καρποί, τα όσπρια, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα θαλασσινά, το κρέας και τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Καλή πηγή μαγνησίου επίσης είναι το μεταλλικό νερό.

Το μαγνήσιο απορροφάται από το λεπτό έντερο σε ένα ποσοστό μεταξύ 10-65% της προσλαμβανομένης ποσότητας. Αποβάλλεται από τον νεφρό όπου έχει την δυνατότητα μέχρι και 100% αποβολής του ιόντος σε περίπτωση περίσσιας.

Στο ανθρώπινο σώμα το μαγνήσιο κατανέμεται στα οστά σε ποσοστό 53%, στους μυς σε ποσοστό 27%, στους μαλακούς ιστούς σε ποσοστό 19% και σε πολύ μικρά ποσοστά βρίσκεται στα ερυθρά αιμοσφαίρια και στο κλάσμα του αίματος.

Διαβάστε περισσότερα

ΙΩΑΝΝΗΣ Κ.ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΠΙΚ.ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΗΣ

ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑ

www.sportsorthopaedics.gr

Email: sportdoc@otenet.gr

Σχετικά Videos

Powered by TUODY Software