«Μόνα Λίζα, το αιδοίο μου, τα δικαιώματά μου»

«Μόνα Λίζα, το αιδοίο μου, τα δικαιώματά μου»
Υπάρχουν όρια στην τέχνη; Και αν υπάρχουν που βρίσκονται; Αυτά τα ερωτήματα γεννήθηκαν σε κάθε φιλότεχνο μετά το νέο happening της Γαλλίδας Ντέμπορα ντε Ρομπέρτις η οποία στάθηκε μπροστα΄στην περίφημη Μόνα Λίζα του Λεονάρντο ΝταΒιντσι, έβγαλε το εσώρουχό της και άνοιξε τα πόδια της αποκαλύπτοντας το αιδοίον της.

«Μόνα Λίζα, το αιδοίο μου, τα δικαιώματά μου» φώναξε η ντε Ρομπέρτις μπροστά στα έκπληκτα μάτια των εκατοντάδων επισκεπτών που στέκονταν μπροστά στο εμβληματικό έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι στο Μουσείο του Λούβρου.

Το προσωπικό ασφαλείας του μουσείου επενέβη άμεσα και η καλλιτέχνης δεν δίστασε να δαγκώσει έναν από αυτούς την ώρα που την έπαιρναν σηκωτή. 

Η ίδια υποστήριξε ότι σκοπός της δεν ήταν να κάνει επίδειξη των απόκρυφών της σημείων αλλά να αντιγράψει μια φωτογραφία της Αυστριακής Βάλι Έξπορτ, η οποία έκανε κάτι παρόμοιο στη δεκαετία του '70.

«Το μήνυμά μου είναι να θέσω σε αμφισβήτηση τη θέση των καλλιτέχνιδων στην ιστορία της τέχνης. Γι' αυτό κάνω αυτά τα σόου σε μουσεία» συμπλήρωσε μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, χωρίς να διευκρινίζει αν η δαγκωνιά ήταν μέρος του performance της.


Οι εξηγήσεις της, ωστόσο, δεν φαίνεται να έπεισαν τις γαλλικες αρχές οι οποίες αφού την κράτησαν για δύο ημέρες, την καλούν τώρα να παρουσιαστεί σε δικαστήριο στις 18 Οκτωβρίου με την κατηγορία της σεξουαλικής επίδειξης και της επίθεσης.


Αυτή πάντως δεν ήταν η πρώτη φορά που η ντε Ρομπέρτις κάνει κάτι παρόμοι σε μουσείο καθώς κάτι αντίστοιχο είχε κάνει στο Μουσείο Orsay τον Μάιο του 2014 και τον Ιανουάριο του 2016.

Σχετικά Videos

Powered by TUODY Software