Βόμβα: Το Facebook παρείχε στοιχεία εκατομμυρίων χρηστών

Βόμβα: Το Facebook παρείχε στοιχεία εκατομμυρίων χρηστών

Βόμβα μεγατόνων που αφορά σε σκάνδαλο μεγαλύτερο κι από αυτό της Cambridge Analytica έριξαν την Τετάρτη οι New York Times, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι το Facebook παρείχε πρόσβαση δεδομένα εκατοντάδων εκατομμυρίων χρηστών, εν αγνοία των τελευταίων και χωρίς τη συγκατάθεσή τους, σε εταιρείες κολοσσούς. 

Σύμφωνα, με αρχεία που εξασφάλισε η εφημερίδα, το Facebook παρείχε τεράστιο όγκο δεδομένων σε συνεργαζόμενες εταιρίες όπως είναι η Amazon, η Spotify και το Netflix

Όπως γράφουν οι Times, το Facebook έδωσε τη δυνατότητα στο Netflix, το Spotify και την Royal Bank of Canada, αλλά και σε άλλες εταιρείες να διαβάζουν, να γράφουν ή ακόμα και να διαγράφουν γραπτά μηνύματα χρηστών.

Παράλληλα, παρείχε στη Bing, τη μηχανή αναζήτησης της Microsoft, τη δυνατότητα να βλέπει όλους τους «φίλους» ενός χρήστη, χωρίς να είναι απαραίτητη η συγκατάθεσή του. 

Η Amazon από την πλευρά της, είχε το προνόμιο να αντλεί τα ονόματα χρηστών και τα στοιχεία επικοινωνίας τους μέσω φίλων τους, ενώ η Yahoo μπορούσε μέσω ποστ φίλων, να παρακολουθεί ακόμα και προβολές stream.

Από την περσινή χρονιά, η Sony, η Microsoft και η Amazon μπορούσαν να μαθαίνουν τις διευθύνσεις email χρηστών, μέσω των λογαριασμών των φίλων τους.


Συμφωνίες και με κατασκευαστές smartphones

Σύμφωνα πάντα με την έγκυρη εφημερίδα, που επικαλείται έγγραφα που εξασφάλισε, το Facebook προχώρησε και σε συμφωνίες με επιχειρήσεις τεχνολογίας, καθώς επίσης και σε deal με 60 και πλέον κατασκευαστές Smartphones, συμπεριλαμβανομένης και της Apple. 

Oι συσκευές Apple μπορούσαν να έχουν πρόσβαση στους αριθμούς επαφών και τις καταχωρίσεις ημερολογίου του χρήστη, ακόμη και αν ο ίδιος είχε απενεργοποιήσει όλες τις λειτουργίες κοινοποίησης.


Τι απαντά το Facebook

Το Facebook δεν έλαβε ποτέ χρήματα για την παροχή αυτού του είδους της πρόσβασης, που υπήρχε ακόμη και εάν οι χρήστες είχαν απενεργοποιήσει όλες τις δυνατότητες κοινοποίησης δεδομένων στο προφίλ τους. 

Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι αυτές οι μεγάλες εταιρείες ενεργούσαν απλά ως προέκταση του Facebook. Στο πλαίσιο αυτό, κάθε πληροφορία που μοιραζόταν ένας χρήστης με τους φίλους του στον ιστότοπο μπορούσε έπειτα να κοινοποιηθεί στις παραπάνω εταιρείες, χωρίς τη συγκατάθεσή του.

Το Facebook διέψευσε το βράδυ της Τρίτης ότι οι προαναφερόμενες εταιρείες έκαναν κατάχρηση των δεδομένων των χρηστών, αν και απέφυγε να αναφερθεί στον όγκο των δεδομένων που προσφέρθηκαν «στο πιάτο» στους συνεργάτες του. 

«Οι συνεργάτες του Facebook δεν μπορούν να αγνοήσουν τις ρυθμίσεις προστασίας απορρήτου των χρηστών και είναι λάθος να ισχυρίζεται κανείς ότι μπορούν να το κάνουν», δήλωσε ο Στιβ Σάτερφιλντ, διευθυντής του τμήματος Προστασίας του Απορρήτου και Ιδιωτικότητας του Facebook. 

O Σάτερφιλντ είπε επίσης στους Times ότι κανένας από τους συνεργάτες του Facebook δεν παραβίασε τη Συμφωνία Συγκατάθεσης του 2011, η οποία υπογράφηκε μεταξύ της πλατφόρμας και της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου, και ξεκαθάριζε ότι θα χρειαζόταν η συγκατάθεση των χρηστών για να κοινοποιηθούν οποιαδήποτε στοιχεία τους σε άλλες εταιρείες. 

Ωστόσο το δημοσίευμα υποστηρίζει ότι το Facebook έκλεισε συμφωνίες διαμοιρασμού δεδομένων με πολλές μεγάλες εταιρείες και τράπεζες, συμφωνίες που το βοήθησαν να προσελκύσει νέους χρήστες και - κατά συνέπεια - να αυξήσει τα έσοδά του μέσω των διαφημίσεων.

Σχετικά Videos

Powered by TUODY Software