Κάμψη 19,5% στις πωλήσεις ηλεκτρικών προϊόντων

Κάμψη 19,5% στις πωλήσεις ηλεκτρικών προϊόντων
Συνεχίστηκε και στο δεύτερο τρίμηνο του 2011 η κάμψη στην ελληνική αγορά των ηλεκτρικών προϊόντων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της GFK Temax, η συνολική αγορά των ηλεκτρικών προϊόντων ανήλθε σε 548,4 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις, μειωμένη κατά 19,5% σε σχέση με πέρυσι.

Για μια ακόμα φορά η μείωση σε αξία είναι μεγαλύτερη από την μείωση σε όγκο, υποδηλώνοντας μία σημαντική πτώση των μέσων τιμών, κυρίως λόγω των προσφορών και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που λανσάρουν τα καταστήματα.

Τη μεγαλύτερη μείωση παρουσίασε ο τομέας των τηλεπικοινωνιών (-24,9%), ακολουθούμενος από τον τομέα των Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Αγαθών (-22,4%). Ο τομέας των Μικρών Οικιακών Συσκευών μειώθηκε κατά 18,4%, των φωτογραφικών ειδών κατά 15,7%, των μεγάλων οικιακών συσκευών κατά 14,7%, της πληροφορικής κατά 14,3% και των Ειδών Εξοπλισμού γραφείου κατά 11%.

Ο τομέας των Μικρών Οικιακών Συσκευών χαρακτηρίστηκε από την αύξηση των εμπορικών σημάτων (παλιά και νέα), την εισαγωγή νέων μοντέλων πιο οικονομικών ακόμα και από τις κύριες μάρκες με επακόλουθο την πτώση των τιμών.Η αγορά των παρασκευαστών ζεστών ροφημάτων συνεχίζει να αναπτύσσεται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 20% εξαιτίας της νέας ζήτησης μηχανών καφέ.

Ο τομέας των μεγάλων οικιακών συσκευών παρουσίασε μείωση 15%, κυρίως από την μείωση των πωλήσεων ψυγείων και πλυντηρίων πιάτων. Οι πωλήσεις επηρεάζονται από την σημαντική πτώση της κατασκευαστικής δραστηριότητας (-54,3% σε όγκο το 1ο τρίμηνο του 2011) και φυσικά από το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα. Επομένως, οι μάρκες πιέζονται για φθηνότερα μοντέλα που πρέπει να ανταγωνιστούν την αύξηση των ιδιωτικών μαρκών. Η αγορά οδηγείται σε φθηνότερους κατηγορίες ( π.χ. ψυγεία με την κατάψυξη ψηλά).

Η αγορά των προϊόντων πληροφορικής παρουσίασε μείωση 14,3%. Μέσα στο τομέα των προϊόντων πληροφορικής, οι φορητοί υπολογιστές παρουσίασαν μονοψήφια μείωση με τα Netbooks να μειώνονται σημαντικά και τα Notebooks να κερδίζουν το χαμένο έδαφος. Η οθόνη των 15 ιντσών κυριαρχεί στην αγορά των Notebooks.

Στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, η αγορά των έξυπνων κινητών (Smartphones) συνεχίζει να αναπτύσσεται. Εντούτοις, η εισαγωγή πολυάριθμων φθηνών μοντέλων καθυστερεί την αύξηση της αξίας της κατηγορίας σε διψήφια ποσοστό.

Σχετικά Videos

Powered by TUODY Software