"Έχουμε πρόβλημα με τα καύσιμα... Βοηθήστε μας!"

"Έχουμε πρόβλημα με τα καύσιμα... Βοηθήστε μας!"
Συγκλονιστικές είναι οι πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας για τα τελευταία λεπτά πριν την αεροπορική τραγωδία κοντά στο Μεντεγίν της Κολομβίας.

Ένας συγκυβερνήτης αεροσκάφους της εταιρίας Avianca που περίμενε να λάβει έγκριση για προσγείωση στο Μεντεγίν και όχι στο Διεθνές Αεροδρόμιο «Χοσέ Μαρία Κόρδοβα» στην Μπογκοτά της Κολομβίας όπως ήταν προγραμματισμένο, περιέγραψε τις δραματικές στιγμές πριν τη συντριβή...

«Το TJ85 είπε ξαφνικά: Ζητούμε προτεραιότητα για να προσεγγίσουμε την πίστα προσγείωσης, ζητούμε προτεραιότητα να συνεχίσουμε στη θέση. Έχουμε πρόβλημα με τα καύσιμα», φέρεται να είπε ο κυβερνήτης σύμφωνα με τον Χουάν Σεμπάστιαν Ουπεγκί.

Μάλιστα, όπως πρόσθεσε, η φωνή του κυβερνήτη κάθε λεπτό που περνούσε πρόδιδε αγωνία.

«Τώρα έχουμε γενικό πρόβλημα στα ηλεκτρικό. Έχουμε πρόβλημα σε όλα τα ηλεκτρικά συστήματα. Δεν έχω επαφή με το ραντάρ τώρα, δεν έχω επαφή με το ραντάρ. Βοηθήστε μας! Βοηθήστε μας!», συνέχισε να μεταφέρει ο Ουπεγκί.

Μάλιστα, ο πιλότος του αεροσκάφους της Avianca επισημαίνει πως εκείνη τη στιγμή που άκουγε τις συνομιλίες παρέμεινε σιωπηλός και σκεφτόταν: «Κάντο, κάντο, κάντο. Προσγειωθείτε, προσγειωθείτε. Γ@το, ο τύπος είναι στα 9.000 πόδια θα σκοτωθεί».

Η συγκλονιστική έκκληση για βοήθεια διεκόπη απότομα όταν ο κυβερνήτης της πτήσης 2933 ζήτησε για μία ακόμα φορά να του δώσουν τις συντεταγμένες για να μπορέσει να προσγειωθεί, δίχως όμως να τα καταφέρει.

Λίγη ώρα μετά τη μαρτυρία του Ουπεγκί, η Avianca ανέφερε πως τα τελευταία λεπτά πριν την τραγωδία όπως τα περιέγραψε το πιλότος δεν αποτελούν επίσημη ανακοίνωση της εταιρίας αλλά προσωπικές δηλώσεις, παίρνοντας αποστάσεις.

Εντούτοις, το σενάριο γύρω από το πρόβλημα με τα καύσιμα ενισχύεται ακόμα περισσότερο έπειτα από την περιγραφή του πιλότου, τη στιγμή που ο διευθυντής της αρχής πολιτικής αεροπορίας της Κολομβίας, Aerocivil, Αλφρέντο Μποκανέγρα δήλωσε: «Τα καύσιμα είναι πιθανό να αποτέλεσαν την αιτία της τραγωδίας, αλλά ακόμα δεν έχει επιβεβαιωθεί τίποτα».

Την ίδια ώρα, σε μία συνέντευξή του στο δίκτυο CNN ο επικεφαλής της ιστοσελίδας Airloineratings.com, Τζέφρι Τόμας, επισήμανε: «Γνωρίζουμε ότι δεν υπήρξε φωτιά όταν το αεροσκάφος συγκρούστηκε στο έδαφος, το οποίο ενδέχεται να αποτελεί έναν από τους λόγους για τους οποίους υπάρχουν επιζώντες από αυτή την τραγωδία».

Από την άλλη, ερευνητής για θέματα αεροπορικής ασφάλειας εξήγησε πως είναι εξαιρετικά σπάνιο ένα αεροσκάφος να «ξεμείνει» από καύσιμα, γιατί «σημειώνονται τόσοι πολλοί έλεγχοι ώστε να είναι βέβαιο ότι υπάρχουν αρκετά».

"Έτσι σώθηκα"...

Ένας επιζώντας, ο Βολιβιανός τεχνικός της πτήσης Έρβιν Τουμίρι, δήλωσε ότι σώθηκε καθώς ακολούθησε πιστά τις οδηγίες ασφαλείας, ενώ οι άλλοι πανικοβλήθηκαν.

«Πολλοί επιβάτες σηκώθηκαν από τις θέσεις τους και άρχισαν να ουρλιάζουν» είπε ο ίδιος στο ραδιοφωνικό δίκτυο Caracol της Κολομβίας.

«Έβαλα την τσάντα μου μεταξύ των ποδιών μου και πήρα την θέση εμβρύου όπως συστήνεται».

Ερευνητές από την Βραζιλία συμμετέχουν στις έρευνες που επικεντρώνονται στα δύο μαύρα κουτιά. Η Βολιβία όπου εδρεύει η εταιρεία LAMIA και η Βρετανία επίσης έστειλαν ειδικούς να βοηθήσουν.

Το αεροσκάφος «πέρασε πάνω από το σπίτι μου, αλλά δεν έκανε θόρυβο» δήλωσε μια αυτόπτης μάρτυρας, η Νάνσι Μουνιόζ, 35 ετών. «Η μηχανή πρέπει να είχε σταματήσει να λειτουργεί», είπε.

Σχετικά Videos

Powered by TUODY Software